25-05 Cacabelos - Ambasmestas

25 mei 2017 - Ambasmestas, Spanje

Gisterenmiddag door Cacabelos gelopen. Een klein stadje. Heerlijk aan de rivier geluierd in het gras. Daarna op zoek naar een restaurantje. Waar wij dachten dat het leuk was ook. Een, wat even later bleek, Australische, was ons maar achterna gelopen. Ook op zoek naar een restaurantje. Ze woonde 25 jaar geleden in Zuid Afrika en verstond wat wij zeiden. Dan maar naar een terras voor een pintje. Sally ook maar meegenomen. Daar kwamen we de Zeeuws Vlaamsee Toon tegen . Het werd een gezellig tafeltje met Sven en Kiao, een Thaise, die met hem was getrouwd en nu in Keulen woonden. Zij hadden s middags een mes geleend voor de meloen. Daarna zijn we heerlijk gaan eten om de hoek. Sally wist de weg niet meer naar haar hotel, want ze had geen oriëntatiegevoel. Wij, altijd hulpvaardig, hebben haar daar maar afgeleverd. Zo was de dag snel voorbij.

Donderdag:

Om 6:45 liepen we refugio uit. Het ochtendgloren was geweldig tussen de wij velden door. Vijf heuvels op en af tussen de wijnvelden over honkebonkpaden. Onderweg kersen en gepelde walnoten bij een boertje gekocht. Ze doen daar van alles om geld te verdienen. Na het ontbijt in Villafranca was de weg een makkie. We liepen evenwijdig aan de doorgaande weg en het riviertje de Valcarce door een dal. Het was kilometers vreten. We besloten door te lopen na de voorgenomen 21 km, omdat er morgen een heel pittige berg in het vooruitzicht ligt. Die kun je maar gehad hebben. Daarna besloten we om nog eens 5 km door te lopen omdat er nergens even een herberg is.  Het laatste uur is het regen. we overnachten in de eerste de beste herberg die we dan tegen komen. Dat is in een oase van rust bij Casa del Pescador, alhoewel we met zes stapelbedden op een kamer slapen. Een forellen ijver is het uitzicht en op de achtergrond loopt een klingelende koe. Dit alles in the middle of nowhere. We hebben leuke foto's gemaakt, maar die komen nog niet goed door. Dat wordt een vraag aan Dirk die van Pamplona de Camino Frances fietst. Nu maar even relaxen en  verwachtingsvol afwachten wat de Russische eigenaar en zijn vrouw gekookt hebben. De hangmat ligt voortreffelijk.

1. Annie Bertens:
    25 mei 2017
    Leuke leegstaande woning, lekker rustig, maar jouw contacten onderweg zijn erg leuk, geniet ze.
  2. Hans:
    26 mei 2017