24 mei Moleniseca - Cacabelos

24 mei 2017 - Cacabelos, Spanje

De wekker ging om 6 uur. De voeten hadden we gisteren al. Getapet om blaren te voorkomen. Heus het helpt! Half 7 op pad met 22 km in t vooruitzicht: een makkie dachten we.  Eerst een drie heuvelen traject naar Ponferrada. Een stad met 69.000 inwoners inwoners. Een grote middeleeuwse vesting is de moeite waard, maar het is te vroeg. Dat slaan we nu over. Om 9:00 uur ontbijt bij een hotel. Dan weer door allerlei kleine forenzenstadjes en de zon begint te prikken. Een kerk is dan een toevluchtsoord voor koelte Rn bezinning ? We lopen door, kopen een achtste watermeloen en de aardige mevrouw snijdt hem nog eens voor ons door. Op t bankje in de schaduw een ware weldaad. Een aardje Keulse pelgrim leent me zijn nes zodat het nog kleiner kan.  Dan verzamelen we moed om verder te gaan. Nog maar 6 km. Wat wel leuk was dat we heel veel ooievaars hebben gezien. Een vruchtbare streek? Het is een laagvlakte met landbouw. Korenvelden doorspekt met klaprozen zijn een lust voor het oog en de druivenvelden zijn ook ruim vertegenwoordigd. Het loopt tegen 12 uur en er is geen schaduw. Wat een kwelling, maar we blijven dapper. Als we in Cacabelos zijn weerstaan we de terrassen en lopen door naar de Albergue Municipal aan het eind van het dorp. Cabines. Oor 2 personen wat goed te doen is voor 1 nacht. Het is kwart over een en we kunnen geen pap meer zeggen. Het is naast de kerk. Dat voelt "heilig, veilig" of wat je maar wilt. We douchen,doen de was en lopen dan terug de stad in. Nu kunnen we geen terrAs weerstaan. Lekker luieren en energie op doen, die was even teruggelopen van 100 naar 5. Wat een biertje toch goed kan doen. We zitten al weer op energie boven 70.

1. Annie Bertens:
    25 mei 2017
    Ja ja je krijgt je aflaatje niet zomaar.
    Och en na een lekker biertje, kun je er weer tegen