30-05 Poetomarin - Palas del Rei

30 mei 2017 - Portos, Spanje

In alle vroegte verlieten wij het nog slapende huis. De berg af en de stad uit. We waren niet alleen uit alle hoeken wn gaten kwamen gerugzakte figuren met kennelijk het zelfde doel als wij: de berg op nasa we het stadje uit waren.  Dat laatste viel tegen. We ploeterden 2,5 uur lang omhoog en waren toen 9 km verder. Tijd voor het ontbijt. Wat wen tegenvaller. We kregen stokbrood van gisteren wat opgepiept was. Bij de vierde hap was het beton. Nog slaperig en beduusd hebben we niet eens geklaagd en zijn daarna weer op pad gegaan, door het mooie bos. Nog een berg genomen en daarna was het heuveltje op en af on ondertussen verbazend over de colonne pelgrims. Gaat de Camino ten onder aan zijn eigen succes? Gisteren hebben we alle komende nachten maar gereserveerd anders is de herberg misschien vol. We hebben ook de dagmarsen aangepast en willen een dag eerder in Santiago zijn. Dan kunnen we een toeristische uitstapje maken naar Finisterre en Muxia, maar dat zoekt Dirk uit die met zijn fiets al in SdC is aangekomen. Ook we prestatie tussen al die pelgrims laverend die denken dat zij alleen op de wereld zijn. En dan al die taxi's vandaag. Het was net Amsterdam. Enrraal. Ze reden af en aan met vermoeide pelgrims . Wij niet: stoer hebben we 27 km gelopen en genieten nu in de zon van.....koel bier ! Daar doen we het voor. Straks lopen we door de stad en kijken wat daar loos is. Als we terug zijn in het pension, ga ik foto's oploaden. Daar is hier in de Zon niets van te zien of te maken.

1. Dirk:
    Lekker kort stukkie.
  2. Caat:
    30 mei 2017
    30 graden en aan het bier denk ik :-)
  3. Annie Bertens:
    Stoere meiden, Proost