22. & 23 mei

23 mei 2017 - Molinaseca, Spanje

23 meiHet was een mooie dag 22 mei. Om 7:15  uur op pad van Astorga naar Rabanal. Een makkelijke dag met niet veel en dalers of steigers. We waren al om 12:15 bij de -Albergue. Die ging pas om 14:00 uur open. Wij af naar een Tienda (soort zelfbedieningswinkeltje) en die hadden wel iets fris. Gelukkig kwamen er 2 Hollanders uit Berkel en Enschot voorbij die ons gezelschap hielden. Zij deden de Camino met de auto. Ook leuk. Bij terugkomst bij de herberg stonden er netjes op volgorde al 20 rugzakken op straat. Suf dat wij dat niet bedacht hadden. De herberg was goed. Stapelbedden in een bijgebouwtje was ons onderkomen. Nik mis mee. Later leuke lui ontmoet    C aryanne uit New Zeand metvader Terry en Jessica  uit Korea. En Fransen en een Berlijner. Kortom, de familie was weer compleet. S Avonds No g even naar een gebedsdiensten gegaan voor een pelgrimszegen, maar toen was iMirjam al in dromenland. Nu nog maar zien hoe ik de foto's in deze applicatie kan plakken.

23-5

We liepen al om 6:30 buiten in de ruige velden. De zon kwam op en de natuur was schitterend. Een koekoek wist niet van ophouden en riep kennelijk zijn naatje. Vanavond is hij z'n stem kwijt. Heerlijk die diere geluiden. De tocht, 25 km, was zwaar. Op naar 1530 meter een dan nog een keer dalen en weer omhoog en daarna bergaf via rotsige smalle paadjes. Dat viel best tegen en het tempo van gisteren haalde nee bij lange na niet. Ondanks alle hindernissen waren we om 15:30 uur in Moleniseca. Een leuk stadje onderweg hadden we Werner uit Hamburg ontmoet en die kwamen we hier ook weer tegen. Gezellig wat mee gedronken. De kerk bezocht. Kaarsje aangestoken in de bjerk. De stad bekeken en heerlijk op een terras gegeten Hotel is prima en zo is dag 2 voorbi