2-6 het laatste eindje naar Santiago

2 juni 2017 - Pedrouzo, Spanje

We wilden om 5 uur uit de veren, maar de wekker rinkelde pas om 6 uur. In het halfduister liepen we door Ribadiso richting San Anton. De heuvel op en het bos in met gemengde gevoelens. Dit was het dan, dit werd het laatste tochtje. 20 km! Het was mooi. Nu eens geen mist maar een opkomende zon. We kwamen onze Noorse vrienden ui Bergen tegen, Lars en Agatha. Met hen hebben we van Astorga elke dag hetzelfde stuk gelopen.het liep lekker en de heuvels leken minder hoog en voor we het wisten waren we al vlakbij de luchthaven. Dan is het nog maar 12 km, en is het wel heuveltje op en af, maar de finish ruikt en dan loop je op vleugeltjes. Monti do Gozo zou moeilijk zijn. Voor we het wisten hadden we dat ook al gered. Dan is het de stad in en op Plaza de Servantes ofwel Via Gladiola stond onze Fanclub met een grote bos gladiolen en snoepzakken. wat een  geweldig onthaal. We zijn naar de kathedraal gelopen , maar daar was een dienst. Dan blijft er alleen gezellig samen lunchen over en bijkletsen. Daarna naar het hotel en op verhaal komen. Om 6 uur richting kathedraal want we wilden het wierookvatspektakel zien. Een mis met een happenings. Lex en Dirk zijn het terras op gegaan. Na de viering kwamen we nog veel pelgrims tegen die we de afgelopen twee weken ontmoet hebben. Je omhelst hen voor wen laatste groet en wenst hen alle goeds. Zo scheiden dan de wegen in alle richtingen over de hele wereld: nieuw zeeland, Korea, zuid Afrika, Australië, Brazilië, Engeland, de lawaaiige Italianen, Duitsers, Spanjaarden en Fransen enz. enz. ofwel de hele wereld hebben we ontmoet. Dit gaan we nooit vergeten. Ook niet die lange voetreis door Europa. Het heeft ons veel geleerd wn gebracht. Geweldig dat jullie meeleefden, dat deed ons goed op de dagen dat het wel een tegen zat. We gaan nog 2 dagen nagenieten en laten alles bezinken......

1. Annie Bertens:
    3 juni 2017
    Wauw, geweldig, fantastisch, jullie zijn erGeniet ze.Annie
  2. Betty:
    Topprestatie.
    Nu nog ff lekker genieten van jullie prestatie.
  3. Christine de Wit:
    3 juni 2017
    Geweldig, wat een prestatie! Je bent vast wel in de wolken.
    Geniet van de vrije dagen, Els en ik zitten aan de koffie na het intensieve sporten.
  4. Mia:
    3 juni 2017
    Je doel bereikt! Wat een mooie prestatie. En wat een unieke beleving. Geniet nog even!
  5. Hans:
    3 juni 2017
    Gefeliciteerd , wat knap en dat op die kleine beentjes en daarom een nog grotere prestatie .Ik kijk altijd met bewondering naar jou als je op de lopende band staat maar nu nog meer
  6. Mieke Veken:
    4 juni 2017
    He, ineens zijn jullie er dan; het einddoel gehaald. Dat moet, naast een voldaan gevoel, ook wel als een vreemd en wat weemoedig moment voelen. Nu lekker je snoepzak leeg-eten, nagenieten en dan ineens naar huis zonder plannen voor de volgende etappe. Veel plezier met na-genieten! Enne...jullie hebben je plekje in de hemel nu wel degelijk verdiend alvast!!