01-06 naar Pedrouzo

1 juni 2017 - Pedrouzo, Spanje

In de zaagfabriek waren afgelopen nacht snurkwedstrijden. Reden voor Mirjam om om 23:56 een hotel te boeken in SdC. Geen slaapzalen meer voor haar en de snurkwedstrijd had ze ook niet gewonnen. Om 5:07 was het genoeg. Eerst een hand boven mijn bed en daarna een hoofd, nadat ik was wezen water maken. Of ik nog wilde slapen? Ach nee, niet echt. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Snel de boel bij elkaar gepakt en zo stonden wij om kwart voor 6 in het stikdonker buiten. Daar was ook Barabara uit München. Of ze met ons mee mocht lopen, want alleen als vrouw in het bos.... wat zou je kunnen gebeuren? Zo gingen we gedrieën op pad. Na een half uur zagen we al meer vroege "vogels" met rugzakken. De wolken hingen nog laag en dat maakte het een klein wereldje. Tegen zevenen begonnen de gevederde vriendjes aan hun ochtendliederen, wat de morgen een zo'n speciaal gevoel geeft. We lopen door een bos met super hoge eucalyptusbomen. Niet  dat  het specifiek daarnaar ruikt, maar wel een sprookjesachtige dimensie geeft. We hadden in A Rua een kamer geboekt. Echter, toen we daar aankwamen, bleken ze gesloten. Vreemd als je twee dagen van tevoren belt en afspreekt. Dan maar doorlopen naar Pedrouzo. We zagen al snel een herberg, maar wilden zeker geen slaapzaal. Men was vol, maar gelukkig hadden ze een dependance, waar we de laatste kamer kregen. Pffff, pak van t hart. Hoe dichter we bij SdC komen, hoe overvol de herbergen, pensions en hotels zijn. Om maar niet te spreken over het avondvierdaagse gevoel. Na 12:00 uur kwam de zon te voorschijn en zat voor ons de 22 km, met alle heuvels, er op. Nog 1 dagje ploeteren en zwoegen en dan kunnen wij de welverdiende aflaat halen

1. Dirk:
    Succes met de laatste loodjes. En tot ziens in Santiago de Compostela
  2. Mery de leeuw:
    1 juni 2017
    succes met de laatste 20km lopen morgen...het einde is in zicht.....geniet van een heerlijk koel biertje nu of straks...top gedaan hoor..... zou bijna jaloers worden op die prestatie...alvast een hele goede terugreis zou ik zeggen en ik ga je zien. doedoeiiii
  3. Anneke Witkamp:
    1 juni 2017
    Fijn dat het zo goed gegaan is. Geen strubbelingen met ziek zijn of niet lekker voelen. Het lijkt mij dat jullie trots kunnen zijn op deze prestatie.
    Een goede reis terug en tot ziens. Anneke
  4. Betty:
    1 juni 2017
    succes met de laatste kilometers.
    Gr Martine en Betty
  5. Annie Bertens:
    1 juni 2017
    De laatste loodjes, maar dan.!!!
    Geweldige prestatie. Lieve groet Annie
  6. Gerrie:
    2 juni 2017
    Heel veel succes, Gerrie
  7. Els Bronk:
    2 juni 2017
    Goed gedaan! Trots op jullie beiden. Lekker nog een paar dagen genieten.