4 & 5 juni: De mijlpaal is gezet.

6 juni 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

4 juni: Een toeristisch dagje. Om 08:45 uur met Lex en Dirk afgesproken bij de toerbus die ons naar Muxia, Finistere ("het einde van de wereld"), Ezaro, Carnota, Ria de Muro's en retour heeft gebracht. Een hele mooie dag en heerlijk relaxt. We hebben weer veel gelachen en gezien. Terug in Santiago moesten we nog Jacobus in de Kathedraal knuffelen. Dat is een ritueel wat iedereen doet, ook al moet je ervoor in de rij staan. Een laatste terras aandoen, een galgenmaal eten en dan is het gedaan met de pret. Terug naar de Abdij ofwel Monesteria San Martin voor een kort nachtje.

5 juni: Om 4 uur gaat de wekker. Half 5 zitten we in de taxi. Op naar de luchthaven. Die is zo klein dat men aan het loket op ons zit te wachten. Niks geen lange rijen en wachttijden zoals op Schiphol. Snel door de douane en dan maar je toevlucht zoeken op een keiharde bank met een e-reader, twee uur lang. Wat een zit. 07:45 uur tijd voor vertrek naar Madrid. Tijd om een ochtendslaapje te doen. Dan een uur overstaptijd. Het vliegen,  is net een busje in de lucht. Even een ontbijtje gescoord op Madrid Alfonso Suares (een premier die van Spanje weer een democratie maakte) Airport. Daar is het wel wat drukker, maar toch heel overzichtelijk en ruim opgezet. Dan is het op naar Schiphol. Met enige weemoed kijk je dan vanuit het vliegtuig omlaag, naar het landschap, waar je gelopen hebt aan je voorbij trekt.... De vlucht verliep vlekkeloos en om 11:30 uur landden we via de Polderbaan op Schiphol. Carin, Jeroen en Pepijn zorgden voor een geweldige verrassing toen ik door de deur heen kwam om me te verwelkomen. Natuurlijk was de vader en zus Carolien ook present om Mirjam op te halen. Wat een heerlijk gevoel is het om weer over die vertrouwde A2 naar huis te rijden. Even bij Marcel en Wendy langs en daarna kom je weer in je eigen gezellige "huisje" en is dat het einde van een onvergetelijke en bijzondere wandeling van 2546 km door Europa, die begonnen is  in 2012! We zijn weer terug bij de waan van de dag :)

1. Gerrie:
    6 juni 2017
    Geweldig gedaan
  2. Annie Bertens:
    7 juni 2017
    Fantastische prestatie, petje af.
  3. Betty:
    7 juni 2017